Jesteśmy placówka rozśpiewaną i roztańczoną. Bardzo chętnie prezentujemy swoją działalność
w naszym środowisku włączając się
w różne uroczystości
i obchody jubileuszowe. Tradycją naszego przedszkola są przedstawienia
w wykonaniu wszystkich dzieci uczęszczających do przedszkola oraz wszystkich pracowników.
Przekazujemy dzieciom nasze polskie i regionalne tradycje, kształtując w ten sposób miłość, szacunek i przywiązanie do tego co każdemu człowiekowi najbliższe: rodzina, dom, przedszkole, nasza mała ojczyzna Mietniów, Polska, Europa, cały świat i każdy człowiek, który żyje blisko i daleko nas.
Zestaw programów
Program wspomagania rozwoju, wychowania i edukacji dzieci w wieku przedszkolnym został opracowany zgodnie z aktualnymi tendencjami pedagogiki przedszkolnej i psychologii rozwojowej oraz z zaleceniami podstawy programowej wychowania przedszkolnego zatwierdzonej przez MEN (Rozporządzenie MEN
z dnia 23 grudnia 2008 r.,
Dz. U. z dnia 15. 01. 2009 r.
Nr 4, poz. 17). Konsekwencją tego jest łączenie procesu wychowania
i kształcenia ze wspomaganiem dzieci
w ich rozwoju
i zapewnieniem im lepszych szans edukacyjnych.
Program służy doskonaleniu procesu wychowawczo-dydaktycznego, poprawie jakości pracy nauczyciela, a tym samym sprzyjaniu rozwojowi dziecka.
W programie nie ma podziału na grupy wiekowe.
W obrębie każdego z obszarów edukacyjnych uwzględniono zagadnienia szczegółowe, których układ jest odzwierciedleniem zasady stopniowania trudności. Taki podział został podyktowany tym, że w obrębie jednej grupy wiekowej znajdują się dzieci o różnym poziomie intelektualnym, sprawności manualnej, dostosowaniu społecznym.
Podstawa programowa
Celem wychowania przedszkolnego jest: wspomaganie dzieci
w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im
w codziennych sytuacjach
i w dalszej edukacji, budowanie systemu wartości, kształtowanie
u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie
w nowych i trudnych sytuacjach, rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej
i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci
o zróżnicowanych możliwościach fizycznych
i intelektualnych, troska
o zdrowie dzieci
i ich sprawność fizyczną, zachęcanie do uczestnictwa
w zabawach i grach sportowych, budowanie dziecięcej wiedzy
o świecie społecznym, przyrodniczym
i technicznym, wprowadzenie dzieci
w świat wartości estetycznych
i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne, kształtowanie
u dzieci poczucia przynależności społecznej oraz postawy patriotycznej, zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych.
Zajęcia dodatkowe: katecheza, rytmika, zajęcia komputerowe.